Edunvalvonta

Jäsenyytesi on meille, koko liitolle, tärkeä. Vaikka et itse osallistuisi aktiivisesti edunvalvontatyöskentelyyn, jäsenenyytesi kasvattaa joukkoamme ja sen myötä painoarvoamme, kun pyrimme vaikuttamaan meitä kaikkia koskeviin asioihin.

Keijo Laitinen oli kuolemaansa saakka edustajamme kaupungin vanhusneuvostossa. Kuva Heikki Keisala

Paikallisesti Lapuan kaupungissa

Yhdistyksemme pyrkii vaikuttamaan vanhusneuvostossa yhdessä muiden täällä toimivien eläkeläisjärjestöjen kanssa ikäihmisten oloihin ja toimintamahdollisuuksiin. Edustajamme vanhusneuvostossa oli Keijo Laitinen kuolemaansa 22.3.2023 saakka. Varajäsenenä Aulikki Pöntinen edustaa nyt meitä neuvostossa. Katso Yhteystiedot.

Alueellisesti Pohjanmaan Senioripiirin alueella Kälviältä Kauhajoelle ja Ähtäristä Vaasaan

Piirimme pitää alueellisesti yhteyksiä muihin eläkeläisjärjestöihin yhteisessä neuvottelukunnassa, jonka puheenjohtajajärjestönä piirimme oli vuonna 2011.

V. 2022 alusta v. 2023 loppuun oli puheenjohtajamme Markku Muilu piirihallituksen jäsen.

Valtakunnallisesti

Kattojärjestömme Kansallinen senioriliitto ry valvoo jäsentensä taloudellisia ja sosiaalisia etuja valtakunnallisella tasolla. Se pyrkii tukemaan eläkeläisten ja ikäihmisten yhteiskunnallista osallistumista tasavertaisina toimijoina muiden väestöryhmien kanssa.

Senioriliitto on neljänneksi suurin kuudesta eläkeläisjärjestöstä, jotka ovat perustaneet yhteistoimintaelimekseen edunvalvonnassa Eläkeläisliittojen etujärjestö EETU ry:n.