Kevätkausi 2020

-  Vuoden 2020 ensimmäinen lounastapaaminen oli ke 22.1.2020 klo 13.00 Saarenpääkodilla. Vieraanamme oli senioripiirin puheenjohtaja Taija Hakola Kauhajoelta. Hän jakoi yhdessä Tapio-puheenjohtajan kanssa Ritva Vilpakalle hopeisen ja Irma Kettulalle ja Matti Kuparille pronssiset ansiomerkit. Paikalla oli vieraan lisäksi 71 senioria. - Kuvagalleriaan tästä.

-  Sunnuntaina 26.1. klo 14 meitä oli 48 senioria täydessä katsomossa katsomassa ja kuuntelemassa kiitettyä Kirka-musiikkinäytelmää Hetki lyö. Turhaan ei näytelmää ole kiitelty, jälleen piti ihailla, millaisen esityksen Teatteri Lapua oli loihtinut meidän eteemme. Musiikkikin oli viimeisen päälle, tosin hieman piempikin volyymi riittäisi. Väliaikakahvit sisältyivät lipun hintaan.

-  Ke 12.2. klo 13.00  Kevätkokouksessa seurakuntatalon alasalissa käsiteltiin mm. vuoden 2019 toimintakertomus ja tilit. Seurakunnan edustajana alkuhartauden piti pastori Juha Palo. Osanottajia kokouksessa oli 16.

Pastori Juha Palo piti alkuhartauden.
Kokouksen puheenjohtajana toimi Martti Lahdensuo ja sihteerinä Jorma Laitinmäki.

-  Ti 25.2. klo 11.30  Perinteinen laskiaistiistai vietettiin Wanhassa Karhunmäessä, järjestämisvuorossa oli Ylihärmän KS. Täysipainoista ohjelmaa riitti aina puheista puhallinmusiikkiin. Juhlapuhujana oli Susanna Koski. Juhlaa edelsi kunnon vanhan ajan hernekeitto ja seurasi laskiaispullakahvit.

-  Su 8.3. klo 13.00  Operetti Kreivitär Mariza Porissa. Matkattiin Mäki-Panulan autolla. Ennen esitystä ruokailtiin, väliajalla nautittiin leivoskahvit. Esitys oli taattua laatua, ennenkin on osallistuttu Jyrki Anttilan yrityksen tuottamiin esityksiin.

-  To 11.3.  Piirin kevätkokous meidän järjestämänä Seurakuntaopiston Lapuan kampuksella. Kokousjärjestelyt sujuivat jo rutiinilla, kun vuosi sitten harjoiteltiin. Arpajaisista saatiin hiukan kassan täytettä. Ennen ja jälkeen varsinaisen kokouksen oli kolmen vahvan lapualaisen naisen esitykset, jotka toivat erinomaisesti esille lapualaisuutta ja lapualaista ajattelua ja osaamista. Pieni kuvagalleria löytyy täältä. - Klikkaa myös alla olevia kuvia.

Allaolevat tapahtumat peruttiin koronatilanteen takia:
-  Ke 25.3. klo 13.00  Lounastapaaminen Seurakuntaopiston Lapuan kampuksella.
-  Ke 8.4. klo 13.00 Hiljaisen viikon hartaus Tiistenjoen kirkossa ja seurakuntatalossa.
-  Ke 22.4. klo 13.00 Lounastapaaminen Wanhassa Karhunmäessä.
-  Ke 6.5. Seniorikävely
-  Lisäksi lakkasi kerhojen toiminta muuten, mutta kirjallisuuspiiri piti kesäkuussa yhden "terassitapaamisen".

-  Kesäkuussa suunniteltu lähiretki ei toteutunut koronatilanteen takia.

Kevätkaudella 2020 kirjallisuuspiiri mm. käsitteli vastikään kuollutta Aila Meriluotoa laajasti, ja lisäksi esillä oli Joel Haahtela ja Antti Eskola. Vaikka sitten senioritoiminta olikin katkolla, niin kesäkuussa piiri meni "terassille" Lintukotoon. Lisäksi Sirkka-Liisa oli "määrännyt" kerholaiset väsäämään Tankarunoja, ja niitähän syntyi.

Käsityökerhon uusi vuosikymmen alkoi Pirkon luona Poutuntiellä ja jatkui Hillan luona Töyrätiellä. Maalis- ja huhtikuun kokoontumiset peruttiin koronatilanteen takia.