Kevätkausi 2022

-  Pe 11.2. klo 15.00  Jo kahteen-kolmeen kertaan siirretty konsertti "Muistan 50-luvun" Seinäjoki-salissa siirrettiin jälleen!

-  Ti 1.3. klo 11.00  Laskiaistapahtuma Wanhassa Karhunmäessä. Järjestämisvastuussa oleva Seinäjoen KS peruutti tilaisuuden, tunnetusta syystä.

-  Ke 16.3. klo 13.00  alkoi Simpsiönkullaksessa lounastapaaminen, ja sen jälkeen pidettiin kevätkokous. Jäseniä oli paikalla 44.

-  Ke 13.4. klo 13.00  Hiljaisen viikon hartaus Kauhajärven kirkossa. Kaunis keväinen sää, mutta yhä järven rantapelloilla koskematonta hankea... 29 jäsentä oli paikalla kauniissa kirkossa, jossa vaikuttavan hartauden piti vt. kirkkoherra Teijo Peltola ja Paula Pääkkönen toimi kanttorina. Seurakuntakodilla nautittiin maukkaat leivoskahvit. Yhdistys tarjosi linja-autokyydin.  -  Muutama lisäkuva täällä.

-  Peruuntuneen näytöksen sijaan la 23.4. klo 13.00  alkoi Amerikansiirtolaisuuden ajoista kertova musiikkinäytelmä "Colorado Avenue" Vaasan Kaupunginteatterissa. Linja-autolla lähdettiin kirkon parkista klo 10.30, että ehdittiin lounaalle ravintola Kulmaan ennen esitystä. Melkoinen spektaakkeli oli Lars Sundin romaanista rakennettu, nykyaikaisin sovituksin ja pelkistetyin lavastuksin.

-  Ke 27.4. klo 13.00  Lounastapaaminen STEP-koulutus Lapuan kampus. Siiriläntie 11-13. Mukana kaikkiaan 44 jäsentä. Oli Kansallinen veteraanipäivä, jota aihetta käsitteli Markku Muilu, esittäen kuvakertomuksen sotahistoriamatkoista, joita lapualaiset ovat tehneet Venäjän puolelle. Markku olisi halunnut tehdä vielä vastaavan matkan, mutta eipä taida olla enää mahdollista...

-  Ke 4.5. klo 13.00 Seniorikävely Keskuskentällä, sauvojen kanssa tai ilman, keräsi kolmisenkymmentä senioria aurinkoiseen, mutta viileään kevätsäähän. Martti oli tehnyt plätyt valmiiksi kotona, ja toi ne sekä kahvit. Kirsti ja Aulikki toivat muut tilpehöörit ja hoitivat tarjoilun. Kiitos meidän osallistujien puolesta, joiden vanhin oli Alma, 93 v.!

-  Ke 18.5. klo 14.00  Musiikillinen päiväkahvitilaisuus Savipaja Lintukodossa, tarkemmin Kaukametsässä.  37 senioria ihasteli kaunista, heräävää puutarhaa, lauleli reippaita lauluja Antti Oikaraisen säestyksellä ja nautti Vuokko Korkeamäen kahvitarjoilusta. Kiitos Vuokko ja Antti! - Pieni kuvagalleria täällä.

Keväiset ja muuten reippaat laulut kaikuivat Kaukametsän kauniissa salissa.

-  To 16.6. klo 14.00  Vierailu Ränkimäen talomuseolla. Oppaana Pirkko Talola, kahvitarjoilu. Paikalla oli kolmisenkymmentä kiinnostunutta senioria, joista monelle esineet toivat muistoja mieleen. Muutama kuva täällä.

-  Kirjallisuuspiirin kevätkauden ensimmäinen kokoontuminen oli Maijan ja viimeinen Annelin luona, ja siinä välissä kokoonnuttiin ABC:n kabinetissa ja Marian Tallissa. Keskustelujen kohteina olivat Pirkko Saision Passio, Durian Sugekawan Tokuen resepti, Merja Mäen Ennen lintuja, Rachel Cuskin Ääriviivat ja Antti Tuurin Mies kuin pantteri - Wahlroosin elämä. Kevään lopuksi kesälukeminenkin oli jo tiedossa, Meri Valkaman Sinun, Margot.

-  Käsityökerhon kevätkausi alkoi 12.1.2022 klo 13.00 Saaran luona. Muita kutsujia olivat Aulikki ja Eeva-Liisa sekä Pirkko, ja myös kahvila Korvassa kokoonnuttiin. Kausi päättyi 19.5.