Syyskausi 2020

-  6.-7.8.  Hamina Tattoo. Korona peruutti tältä kesältä myös Tattoon, ja meidän varauksemme siirrettiin elokuulle 2021 - joka ei sekään toteutunut.

-  Elokuun kuukausitapaamisena ja varsinkin korona-ajan keskeyttämän kanssakäymisen alkajaisena kävi hyvin tämä:  To 27.8. klo 12.00 kokoonnuimme Tiistenjoen seurakuntatalon kahvioon. Talossa oli hyvin tilaa meille 45 osallistujalle. Naiset olivat grillanneet uunissa makkaroita kaikille ja kaatelivat mehua palanpainikkeeksi. Tanjan säestämänä laulettiin yksi laulu, ja Heikki esitti niinikääån Tanjan pyynnöstä yhden runon.
Halukkaat opastettiin kirkkorantaan, sauvojen kanssa tai ilman, ja edelleen pienelle kävelylenkille upeaan Lapuanjokirantaan, jossa lenkkiä säesti kosken kohina.
Lopuksi nautittiin vielä kahvit ja laulettiin pari laulua. Näki, että kaikki olivat olleet tällaisia kohtaamisia vailla, eikä kenelläkään ollut kiirettä kotiin.

-  Ke 16.9. klo 13.00  Lounastapaaminen Wanhassa Karhunmäessä, mukana oli 48 senioria. Vieraana oli optikko Jaakko Lahdensuo, joka kertoi meille ikäihmisille hyvin tutusta aiheesta, kuivista silmistä. Karhunmäen lounasta kiiteltiin erittäin maistuvaksi. Jälleen muutamilla oli arpaonneakin.

-  Ke 14.10.  Lounastapaaminen ei onnistunut koronatilanteen takia Saarenpääkodissa enempää kuin Simpsiönkullaksessakaan, ei myöskään Honkimetsän Herkussa ke 11.11.

-  Ke 21.10. klo 13.00  Syyskokous pidettiin loppujen lopuksi Seurakuntaopistolla. Seurakunnan tervehdyksen esitti vaikuttavaan tapaansa Heli Pääkkönen, kuvaten meitä kaikkia valoksi omassa ympäristössämme. Me kaikki 10 jäsentä noudatimme tietysti maskisuositusta.

Tapio Rintaniemi valittiin jatkamaan  puheenjohtajana ensi vuoden. Pitkän linjan hallitustoimijat Keijo Laitinen ja Hannu Räisänen jättäytyivät pois, ja heidän tilalleen valittiin Marjanne Kuntsi ja Martti Lahdensuo. Lämpimät kiitokset Keijo ja Hannu! Muut jäsenet jatkavat hallituksessa.
- Alla olevia kuvia klikkaamalla ne suurenevat ja kuvatekstit näkyvät.

Tämä kokous jäi Tapion viimeiseksi, kun hänet kutsuttiin pois vain puolentoista viikon kuluttua. Kun Tapio on tässä sytyttämässä kynttilöitä edesmenneille jäsenille, sytytetään hänelle itselleen kynttiläliekki seuraavalla kerralla.

La 21.11. klo 13.00 alkoi musikaali Evita Seinäjoen kaupunginteatterissa. Bussikuljetuksessa ja perillä teatterissa noudatettiin turvaohjeita. Esitys oli upea ja vaikuttava.
Teatterissa meitä oli 32, ja melkein kaikki osallistuivat myös maittavaan lounaaseen, joka nautittiin ravintola Fooningissa Nurmon Kivisaaressa.

"Ajan henki" näkyy kuvissa niin bussissa kuin katsomossa. - Muutama lisäkuva täällä.

-  Joulujuhla pe 11.12. klo 16.00 on jouduttiin peruuttamaan koronatilanteen takia.

-  Muistan 50-luvun - konsertti Seinäjoki-salissa on siirretty ensi keväälle, ja ilmoitettu uusi aika on la 27.3.2021 klo 15.00. Ilmoittautumisiin palataan ensi vuoden puolella.  - Merkitään, että ei toteutunut!

Poiminto kirjallisuuspiirin syyskaudelta 2020
Korona-vihulainen ei ole todellakaan lannistanut tätä mainiota kirjallisuuspiiriä, vaan se toteutti sen mitä lupasi:  Viikolla 41 he julkaisivat sepittämiensä tanka-runojen kokoelman nimeltään Toivonsäkeitä!