Kevätkausi 2023

-  Pohjalaisia-ooppera Vaasan kaupunginteatterissa alkoi tiistaina 24.1. klo 13.00, ja meitä oli 27 senioria sitä katsomassa. Ooppera on ihan hyvä, mutta tässäkin esityksessä varsinkin naislaulajien sanoista ei tahdo saada selvää. Ennen esitystä nautittiin hyvä lounas Svenska Klubbenilla eli ravintola Bacchuksessa. - Klikkaa alla olevaa kuvaa. Lisäkuvia myös täällä.

-  Ke 8.2. klo 13.00  Lounastapaaminen STEP-koulutuksen tiloissa Siiriläntiellä. Vieraana oli palomestari Joona Övermark pelastuslaitokselta, ja hän antoi todella tuhdin tietopaketin pelastustoimen nykytilasta ja kaikenlaisesta varautumisesta. Arpaonnea oli monellakin. - Muutama lisäkuva täällä.

-  Ti 21.2. klo 11.00  Alueen senioreiden perinteinen laskiaistapahtuma Wanhassa Karhunmäessä Seinäjoen kansallisten senioreiden järjestämänä. Ilmoittautuneita oli 140, ja suurin piirtein se määrä meitä oli nauttimassa mm. hyvästä hernerokasta. Päätoimittaja Markku Mantila piti nasevan ja asiantuntevan puheenvuoron ajankohtaisista asioista. Muutenkin seinäjokisten ohjelma oli miellyttävä ja sopivan mittainen.

-  Ke 15.3. klo 13.00  Lounastapaaminen ja kevätkokous Lapuahovissa, jossa olimme ensimmäistä, mutta ei varmaankaan viimeistä kertaa. Noutopöydän lounas vastaa hyvin hintaansa, ja tilaa on riittävästi. Kevätkokouksessa käsiteltiin mm. vuoden 2022 toimintakertomus ja tilit ym. sääntöjen edellyttämät asiat. Paikalla 42 jäsentä. - Pieni kuvagalleria täällä.

-  La 1.4. klo 15.00 alkoi Seinäjoki-salissa Seinäjoella konsertti Onnelliset. Siinä kuultiin suomalaisten suosikkeja ja lauluviihteen helmiä eri vuosikymmeniltä Mari Palon ja Hannu Lehtosen esittämänä. Kuultiin myös Lehtosen taidokasta saksofonin soittoa ja loistavaa pianistia ja juontajaa Seppo Hovia. Nautinnossa oli mukana 43 tyytyväistä senioria.

-  Ke 5.4. klo 13.00  Hiljaisen viikon hartaus Hellanmaan seurakuntakodilla, jossa olimme ensimmäistä kertaa. Paikalla piti olla kappalaisemme Riitta Hepomäki, mutta hänellä oli päällekkäin toinen tilaisuus, ja hartauden piti diakonissa Virpi Hirvonen. Sen jälkeen nautittiin täytekakkukahvit. Meitä oli jälleen mukava määrä, 42. -  Jokunen lisäkuva täällä.

-  Ke 26.4. klo 13.00  Lounastapaaminen Wanhassa Karhunmäessä, myös arvontaa. Paikalla oli 45 senioria. Vieraana oli muistineuvoja Päivi Jussila E-P:n Muistiyhdistyksestä. Päivin esitys ja esiintyminen olivat pitkään aikaan parhaita, mitä olemme tilaisuuksissamme kuulleet. Ja niin ajankohtainen, kiitos!

-  Ke 3.5. klo 13.00  Seniorikävely Keskuskentälllä, sauvojen kanssa tai ilman. Teemalla "Liikutaan yhdessä" oli liikkeellä jälleen lähes 40 senioria, vaikka oli tosi kylmä sää, joka lopuksi yltyi lumikuuroon. Plätty- ja mehutarjoilu palkitsi kävelijät, paistajina Ritva ja Martti, ja muuten palvelemassa Kirsti.

-  Ke 24.5. klo 14.00  Musiikillinen päiväkahvitilaisuus Kaaranmännikön leirikeskuksessa, jossa oli paikalla 47 senioria. Mukana oli kanttori Juliaana Kellokoski säestämässä yhteislaulut ja laulamassa. Hän lauloi yhdessä Heikin kanssa myös pari duettoa. Saatiin viettää mukava keväinen tuokio yhdessä.

-  Kirjallisuuspiiri aloitti kevätkauden kokoontumisensa Marian Tallissa ja jatkoi myös siellä, kunnes Helatorstaina Anneli kutsui ystävät luokseen. Kauden aikana tulivat käsitellyksi Tuomas Kyrön Mielensäpahoittajan rakkaustarina, Ulla-Lena Lundbergin Liekinkantajat, Ann-Luise Bertellin Ikävän jälkeen sekä Heini Röyskön Ja samassa tuli hiljaisuus. Helatorstaina analysoitiin jäsenten mukanaan tuomia runoja.

-  Käsityökerhon uusi vuosi alkoi 25.1. Aulikin ja Eeva-Liisan kutsusta Ammattikoulunkadulla. Kevätkauden muita kutsujia olivat Kirsti ja Ritva sekä huhtikuussa Pirkko kutsuessaan Tiistenjoelle.