Kesä- ja syyskausi 2023

-  La 29.7. klo 15.00  alkoi Laulujen lunnaat, Heikki Luoman 50-luvulle sijoittuvat hauska juonellinen musiikkinäytelmä. Kesäteatteri sijaitsee Karstulassa, Wanhat Wehkeet-matkailualueella. Menomatkalla pysähdyttiin Kyyjärven Paletissa, ja pian perille päästyä nautittiin maukas lounas. Ennen näytelmää tutustuttiin museoiden runsaisiin kokoelmiin. Näytelmässä kuultiin runsaasti meille tuttuja 50-luvun iskelmiä ym. hämmästyttävän hyvien laulajien esittäminä. Pitkin päivää valunut sade ei juurikaan häirinnyt meitä, mutta näyttelijöitä kävi sääliksi. Lisää kuvia täällä.

-  Ke 23.8. klo 14.00  Hautausmaakierros Simpsiön hautausmaalla, oppaana oli Maritta Sipilä, järjestetty vain meitä varten. Mielenkiintoisella kierroksella oli mukana yli 30 senioria, jotka eivät saaneet sadetta niskaansa, uhasta huolimatta. Mehu- ja ankkastukkitarjoilu odotti kierroksen jälkeen. - Joitakin lisäkuvia täällä.

-  Ke 6.9. klo 13.00  Lounastapaaminen STEP-koulutuksen Lapuan kampuksella, jossa oli mukavat 58 osallistujaa. Vieraana oli liikenneopettaja Markku Rintala. Markku esitteli omaa toimenkuvaansa, mitä hän tekee ajokyvyn arvioinnin parissa, sekä käsitteli väistämisvelvollisuutta muutamin esimerkein.

-  1.10. - 8.10.  Vanhusten viikko. Lapuan tilaisuudesta tiedotti kaupunki.

-  Su 29.10. klo 10.00  Piirin kirkkopyhä Kurikassa, juhlan puhujana Paula Risikko.

-  Ke 8.11. klo 13.00  Lounastapaaminen Wanhassa Karhunmäessä, vieraana ravitsemusterapeutti Riikka Suorajärvi-Bron. Vieraamme erinomaiseen esitykseen ja Karhunmäen maukkaaseen ruokaan tyytyväisiä senioreita oli paikalla 50.

-  "Niin kuin taivaassa".  Lauantaina 25.11. klo 13.00 pääsimme näkemään tämän kiitellyn suurien tunteiden menestysmusikaalin Seinäjoen kaupunginteatterissa. Se on musiikillisestikin todella vaikuttava esitys. Poisjääntien jälkeen mukana oli 42 senioria. Näytöksen jälkeen ruokailtiin Hotelli Fooningin noutopöydästä.

-  Pe 8.12. klo 16.00  Joulujuhlaa vietettiin totutusti STEP-koulutuksen Lapuan kampuksella. Seurakunnan tervehdystä oli ensimmäistä kertaa tuomassa tuomiorovasti Jussi Peräaho, jonka huumorinkin sävyttämä puheenvuoro toi hyvän joulumielen. Illan kuluessa luovutettiin myös senioriliiton viiri ja ansiomerkkejä. Mukana oli mukavasti yli 80 jäsentä. - Kuvagalleria täällä.